mirrorstruth

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Ok?

Av mirrorstruth - 31 juli 2012 14:19

Ringde öppenvården för att kolla upp nästa läkartid. Jag berättade att jag mådde sämre och kände mig början till manisk. Min kontaktperson har sagt att det är bra om jag hör av mig till mottagningen när jag känner så.
Och när jag för en gång skull gör det, möts man av en sköterska som inte verkar ta mig på allvar.
Hon frågade om jag hade självmordstankar, jag sa nej. Jag har inte det men, det känns som om man inte blir tagen seriöst när man känner sej manisk (och jätte ledsen över det).


Suckar!!!!!!


Sitter i bilen och testar bloggappen,
hoppas det syns vad jag skriver.

 
 
Anna

Anna

31 juli 2012 14:45

Visst är det en knepig känsla att vara manisk/hypo och vara ledsen!? Jag förstår att det är frustrerande att inte bli bemött seriöst av psykvården, eller vården öht. De är ju där för att hjälpa oss!

Ha en bra dag! :)

http://rockeranna.blogspot.se

 
Eriiza

Eriiza

31 juli 2012 15:40

Det här nonchalanta beteendet från sjukvården är så galet vanligt.
Jag förstår inte varför det ens existerar om man ändå inte får
någon hjälp?
Tro fan att folk tar livet av sig titt som tätt, just för deras
beteende!

http://eriiza.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mirrorstruth - 7 augusti 2012 23:36

Mmh, ett under att jag är vaken såhär sent    MEN jag börjar faktiskt känna mig som VANLIGT nu. Biverkningarna = tröttheten/känner mig groggy/väck/zombie är borta. Det tog ungefär ett dygn att få "skiten" ur kroppen alltså.. (typ?) Jag kommer...

Av mirrorstruth - 7 augusti 2012 21:39

Den här dagen har bestått av panikattacker blandat med massa tårar. Jag ringde till psyk och berättade hur jag hade reagerat på medicinen och dom tyckte inte jag skulle fortsätta ta dom. Jag ska ringa i morgon igen och få en ny läkartid. Hoppas...

Av mirrorstruth - 7 augusti 2012 13:12

Jag är så grymt ledsen just nu. Och jag känner mej ivägen med mitt mående. Det känns som jag bara är jobbig för andra människor. Och jag vill bara gråta. Jag vill gå ut och ställa mej i regnet och bara gråta, låta tårarna rinna längst kinderna ...

Av mirrorstruth - 7 augusti 2012 11:07

Igår var jag och tog ut mina nya medz. Brorsan varnade ej lite för biverkningarna, typ, apatisk/trött/zombie. Hatar verkligen medicin som gör att man blir så. Skulle iaf börja med 1 tablett första kvällen, sen kväll nr 2 ta 2 tabletter, och kvä...

Av mirrorstruth - 6 augusti 2012 17:08

Jag fick ap ont i magen under helgen. Så jag valde att ringa till 1177 och rådfråga. Då hade jag haft ont i två dagar.Tanten som tog emot mitt samtal, tjaaa vad säger man, ush! Hon frågade alla basic frågor som dom alltid gör. Jag beskrev min s...

Presentation


Tjej som fått diagnosen bipolär typ I. Kommer blogga om mina tankar,måendet och lite allmänt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards